A megújuló magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag - mondta Nagy István agrárminiszter a Piac konyhája - szakácsok és termelők konferenciáján pénteken Budapesten.

Hozzátette: az Agrárminisztérium munkája a vasvillától az ezüstvilláig, azaz a termőföldtől az asztalig tart. A siker kulcsa az, hogy a gasztronómia felismerte: a magyar alapanyagnál jobbat nem tud találni. A magyar kiváló minőségű alapanyagokra újraépítve a munkát, a siker garantált - mondta a miniszter. Nagy István kifejtette, hogy a kiváló alapanyag nélkül nincs jól működő termelői piac, sikeres kistermelő, ahogy nincsen minőségi étel sem.

Az élelmiszer, a termőföldtől az asztalig magán viseli mindazt az értéket, amelyet az élelmiszerlánc szereplői hozzátesznek. "Fontos ezért, hogy mit teszünk a területért, hogyan segítjük a termelőket, támogatjuk azokat, akik kiváló minőségű termékek előállításán és azok felhasználásával dolgoznak" - fogalmazott.

A magyar agrárpolitika és a kormány a minőségi élelmiszerek kiválasztásán és erősítésén dolgozik, amely célt többek között a Hagyományok-Ízek-Régiók Program, a Magyar Élelmiszerkönyv irányelvei, valamint a helyi termelői piacok jogi hátterét megteremtő jogszabály egyszerűsítése is segíti. Nincsen sikeres termelő és sikeres eladó elégedett vásárló nélkül - mondta.

Fontos lépésnek nevezte, hogy 288 termelői piac működik országosan, és egyre több neves étterem keresi a minőségi magyar termékeket. Sikerült túllépni az import korszakán, jól látni, hogy újból a háztáji portékák, a kézműves magyar termékek uralják a piacok standjait - mondta, hozzátéve: a helyi érték számításba vétele a siker egyik alapja.

Magyarország mára már nemcsak a magyaroknak, hanem a gasztronómiát kedvelők széles táborának is izgalmas hellyé vált. Az ország mezőgazdasági potenciálja világszinten is kiemelkedő, amely a jó minőségű alapanyagokat, a színes felhozatalt és a magyar találékonyságot ötvözve kiemelkedő termelői és gasztronómiai sikerek alapját jelentheti. Ez nagy lehetőség és komoly feladat mindannyiunk számára - jelentette ki.

Közölte: a magyar tanyák 55 százalékán már nem azok élnek, akik ott születtek. Az ő tudásuk, tapasztalatuk járul hozzá a kézműves magyar termékek sikeréhez.

(AM Sajtóiroda)